Aplikaci Green Sreen by Do ink  používám se staršími dětmi prvního stupně ve vlastivědě nebo přírodovědě. Ve školním roce 2020/2021 jsem se vrátila do první třídy a hned od počátku jsem byla rozhodnutá, že ji budu využívat, abych zaznamenala pokroky dětí.

Na začátku září jsem v prvouce našla příležitost – téma To jsem JÁ – a natočila děti při jejich prvním představování. Propojila jsem pořízená videa s obrázkem, v němž namalovaly sebe právě na začátku roku. Vznikl tak základ naší “prvňácké videotéky”.

V říjnu došlo k úplnému uzavření škol a já stála před mnoha nezodpovězenými otázkami, z nichž ty nejhlavnější byly: Jak to s prvňáčky zvládneme? Co oni umí a jak se budeme posunovat dál? Myslím, že tohle řešili všichni pedagogové, kteří na podzim učili v 1. třídě. Napadaly mě různé myšlenky, ale také přede mnou bylo hodně zajímavých hodin úplně jiného způsobu práce.

Jeden ze svých nápadů jsem realizovala právě díky zelenému plátnu. (Trochu jsem se ocitla v roli dětí, které vedu a nutím natáčet různé školní projekty.) Chtěla jsem, aby se v prvňáčcích uchovávala myšlenka na Viliho a Lili (naše maňáskové včelky), se kterým během prezenční výuky ve třídě hraji různé scénky.

První video vzniklo jako pozdrav od Viliho a Lili a jejich úkolem bylo mimo jiné také trénovat dětem sluch (čteme genetickou metodou – takže první hláska a vyslovování po písmenkách).

V dalším videu jsem potřebovala s dětmi zopakovat rozcvičovací cvik se šňůrkou, kterým jsme se ve škole trápili od půlky září.

Bylo potřeba zavádět i nové rozcvičovací cviky. Aby se dětem práce více dařila, vznikla dvě následující videa k opakovanému pouštění a naučení se básniček.

Před prázdninami vznikl pozdrav plný naděje v návrat do škol.

Na konci týdne jsem z maňáskového točení byla celá “ubzučená”. Zdokonalila jsem se však natolik, že se těším, až zelené plátno začnou využívat děti a já jim budu jenom radit… kam co přidat… kam kliknout… kam dát podklad… co vygumovat… a nakonec i jak uveřejnit. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

22 − 20 =