Matematika na začátku školního roku ve druhé třídě může být zajímavější využitím aplikace Decide Now.

 

Jak jsem ji použila já?

Vytvořila jsem si jedno nové kolo – zadala jsem si do něj číslice 1-20 (doporučuji čísla zadávat na přeskáčku, aby nebyla v řadě za sebou).

S tímto barevným zázrakem jsem vystačila několik začátků hodin k rozehřátí a krátkému opakování čísel, porovnávání nebo i ke sčítání a odčítání. 

 

Proč to bylo napínavé?

Bylo zajímavé, jak pracuje náhodné točení kola. Děti se těšily na konec točení.

Co jsem ještě potřebovala?

Někdy mazací tabulku, někdy měkký míč na házení, někdy vůbec nic.

Jak to fungovalo?

Skvěle a práce byla zajímavá.

Kolik tipů mám?

Nejméně pět (více už jsem na opakování nepotřebovala).

Jaká je výhoda?

Kolo štěstí je stále stejné – když už si ho člověk do aplikace vytvoří, použije ho v obměnách. Ty jsou jen na vlastní fantazii a potřebách učitele.

Jaký je stručný návod?

Jednoduchý, protože jsou to příklady možností, které jsem použila. 🙂

1. Porovnávání dvou čísel – necháme vytočit dvě čísla a děti řeknou, které je větší (popř. menší), jednoduchá varianta

2. Co můžeme udělat s dvěma čísly – opět jde o dvě náhodná čísla, děti píšou na tabulku a přemýšlejí, co s nimi v matematice můžeme udělat, aby to byla pravda a čísla použili.

3. Co můžeme udělat se třemi čísly – ztížení úkolu 2 o další vytočené číslo (točíme třikrát). Děti píšou na tabulku a přemýšlejí, co se třemi čísly v matematice můžeme udělat, aby to byla pravda a čísla jsme použili (dovolila jsem dopisovat např. výsledek sčítání nebo odčítání).

4. Dopočítej do 10 (20) – vytočí se jedno číslo a k němu děti řeknou, kolik chybí do 10 (pokud se vytočí menší než 10), 20 ( pokud vytočíme číslo větší než 10).

5. Procvičování o n-více, o n-méně – potřebujeme dvě vytočená čísla, první je základ (např. 11) a druhé je o vytočené více nebo méně (to jsem určovala já) – druhé bude např. 5, protože jsme ještě nepočítali s přechodem desítky, tak jsem řekla o 5 více, dítě musí říct 16 (11+5).

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *