Distanční výuka s 1. třídou je specifická a od prezenční výuky se liší především v nedostatku vzájemné interakce učitel a žák. Opravdu není možné vzít prvňáčka za ruku a trénovat s ním správný tvar při rozcvičovacích cvicích nebo při samotném psaní.  Ale jen my “prvostupňačky” víme, kolik chyb se u dětí při psaní vypěstuje a mnohdy nikdy neodstraní. 🙂

Co pak dělat, když máte distančně zvládnout psát číslice? Nezbývá než staré zkušenosti “omladit” a přejít “na jinou dimenzi”.  Takhle to dopadlo u mě. 🙂

Pro prezenční výuku psaní číslic mám připravené a léty  ověřené motivační básničky, které jsem kdysi dávno našla v časopise Ateliéru Květen (vydávaném pro ženy šikovné na ruční práce). Pokaždé se prvňáčkům líbí a prožívají je. Číslice si však lépe zapamatují také proto, že jim k tomu na tabuli kreslím obrázek, do něhož číslici schovám a pak ji tam s dětmi hledáme. Najdeme-li, učíme se ji psát… 

Letos jsem do uzavření škol tímto způsobem stihla jen jedničku a částečně i dvojku. Děti byly nadšené. Jenže školy se zavřely a já nemohla kreslit na tabuli… Tak vznikla myšlenka, že to musím udělat tak, aby měly doma nejen ostatní číslice, ale i viditelný návod (bohužel nestačí v sešitě pouze šipky, jak mají psát). Přešla jsem na digitální podobu.

Od doby, co máme ve škole iPady, využívám pro kreslení aplikaci SketchBook. Dělala jsem v ní se staršími dětmi návrhy pro kreslení modrotisku, a tak jsem se s ní tak nějak sžila. Právě v ní jsem po večerech tvořila obrázky s číslicemi. Když byly hotové, nezbývalo mi nic jiného, než vytvořit krátký film. Taktéž jsem využila aplikaci, v níž ve škole pracují děti – tentokrát iMovie. 

SketchBook

Nejrychleji jsem potřebovala dvojku a trojku – ty vznikly v několika verzích, které jsem stejně nakonec předělala. Když už jsem byla hotová, přišlo mně líto, že nebudu mít všechny číslice, a tak jsem postupně udělala čtyřku, pětku a úplně nakonec jedničku. 

Nyní je hotových 5 číslic a chystáme se na otevření 1. a 2. tříd. Už snad nebudu muset číslice psát distančně, ale přece jen mi jich na dodělání už moc nezbývá. Doufám, že přes zimu vznikne i zbytek a já budu mít obrázky uchované navždy. Připravené k dalšímu využití (třeba je vytisknu dětem a nalepíme si je do sešitu).

Pro všechny učitele, obětavé rodiče a prvňáčky dávám videa k dispozici.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

+ 29 = 38