Na konci školního roku jsme se v první třídě věnovali dvoutýdennímu projektu ZOO, v němž s dětmi virtuálně cestujeme po našich zoologických zahradách a poznáváme jejich přednosti a rarity. Je to takový tip na prázdniny a dovolenou s rodiči.

No a protože v učivu prvouky první třídy jsou i domácí zvířata a jejich mláďata, tak mám do dvou projektových dnů zařazenou i domácí ZOO. Jedna taková menší je i kousek od nás v Novém Městě na Moravě.

Nejdříve jsem využila materiály z metodické příručky imysleni.cz, která mi na stranách 21 a 22 poskytla námět na rozvoj prostorového vnímání – tajnou mapu, kde žáci hledali cestu ke zvířatům. Volila jsem jednodušší i složitější postup zadání, ale činnost byla pro prvňáčky velmi jednoduchá a zvířata pokaždé našli.

Pro ztížení obtížnosti jsem tedy letos poprvé zvolila Blue-Bot. V rámci jejich koupě mám k dispozici podložku s názvem statek a ta se mi teď právě hodila. V matematice jsme potřebovali procvičovat souřadnice – tak jsem podložku vylepšila o očíslování řádků a sloupců. V prvouce byly důležité názvy mláďat – na podložce je dostatek zvířat – též ideální.

Jak to probíhalo?

Děti pracovaly ve dvojicích a vylosovaly si kartičku se zadáním tří políček – např. C3 B5 E4. K dispozici dostaly zmenšenou kopii hrací podložky, zalaminované šipky a figurku (nahrazovala včelku a pomáhala v pohybu po ploše).

Pak už jen vymýšlely, jak včelka projede dané souřadnice a na bílou mazací tabulku napsaly jména mláďat zvířat, která byla zadaná souřadnicemi. Když vše vymyslely, vzaly si včelku a zadaly do ní sled šipek, které měly připravené. Nakonec si ověřily, zda je jejich cesta správná.

 

S čím měli prvňáci problém?

  • se správnými souřadnicemi
  • s obracením včelky na políčku (jestli vpravo nebo vlevo)
  • s trpělivostí, která je k opakovanému opravování správného postupu nutná

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

CAPTCHA načítání...